Klantenservice

De Servicedesk van de Magnetenspecialist geeft u graag zo snel mogelijk antwoord op al uw vragen. Misschien heeft iemand anders dezelfde vraag al eens eerder gesteld en vindt u het antwoord tussen de veelgestelde vragen op deze pagina.

Openingstijden:
De webshop van de Magnetenspecialist is altijd 24 uur per dag, zeven dagen per week open. U kunt ook op afspraak langskomen.

Stel ons uw vraag!
Is uw vraag nog niet gesteld, stuur dan een e-mail naar of vul het contactformulier in waarmee u uw vraag, verzoek of klacht kunt indienen.

Onze adres- en contactgegevens:
Als u uw magneten in de toekomst bij ons bestelt, kunt u real-time de status van uw bestelling opvragen. Als u uw reeds geplaatste bestelling wilt wijzigen, kunt u contact opnemen met de Servicedesk van de Magnetenspecialist. U kunt de Servicedesk bellen op maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur.

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn bestelling zelf ophalen?

Ja, dat is mogelijk! Tijdens het bestelproces kunt u aangeven of u de bestelling zelf wilt ophalen of liever laat bezorgen. U wordt gevraagd uw persoonlijke gegevens in te vullen en kunt bij de opmerkingen uw voorkeur voor de ophaaldag en het tijdstip doorgeven.

Wij zullen uw verzoek dezelfde dag nog beantwoorden. U kunt de Magnetenspecialist ook altijd bellen om een afspraak te maken. Onze Servicedesk is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur.

Zo kun je eenvoudig zelf je bestelling ophalen of regelen wanneer deze bezorgd moet worden!

Hoe bestel ik magneten?

Wanneer u het juiste type magneet heeft gekozen, kunt u de gewenste grootte en het bestelaantal selecteren. Let op! De prijzen die bij de bestelaantallen van onze magneten worden weergegeven, zijn de prijs per magneet, gebaseerd op de gekozen prijsstaffel.

Bijvoorbeeld, u kunt kiezen uit verschillende bestelaantallen zoals: vanaf 1 stuk, 5 stuks, 20 stuks of 50 stuks. De beschikbare bestelaantallen zijn afhankelijk van de prijsstaffels, zoals: 4 x 1 stuk, 3 x 5 stuks, 2 x 20 stuks en een onbeperkt aantal van 50 stuks. De laatste categorie biedt de mogelijkheid om een onbeperkt aantal magneten te bestellen, in verpakkingen van 50 stuks. Dus, als u 100 stuks nodig heeft, plaatst u 2 artikelen in uw winkelmandje.

Wanneer u klaar bent met winkelen, kunt u de bestelling bekijken in uw winkelmandje en daar nog eventuele laatste wijzigingen doorvoeren voordat u afrekent.

Zijn de magneten voor mij gereserveerd als ik ze eenmaal in mijn winkelmandje plaats?

Het toevoegen van magneet(s) aan uw winkelmandje betekent nog niet dat de producten voor u gereserveerd zijn. U bent pas gegarandeerd van de magneet(s) wanneer uw betaling is ontvangen. Zorg ervoor dat de betaling wordt voltooid om uw bestelling definitief te maken en uw producten te

Wat houden de voorraadstatus indicaties en wat betekent dit voor de levertijd?

Betekenis van de Status van Producten

  • Direct leverbaar: Dit betekent dat het product op voorraad is en wordt verzonden op de dag (weekdagen: maandag t/m vrijdag) dat de betaling vóór 16.00 uur is ontvangen op onze bankrekening.

  • Tijdelijk uitverkocht: Het product is momenteel niet op voorraad, maar kan wel worden besteld. De levertijd kan langer zijn. Magnetenspecialist informeert u over de verwachte levertijd en zal het product naar u verzenden zodra de betaling is ontvangen en het product weer op voorraad is.

  • Niet meer leverbaar: Dit betekent dat het product uitverkocht is en niet meer beschikbaar zal zijn voor verkoop.

Hoe weet ik of mijn bestelling is gelukt?

Bevestiging van Bestelling en Verzending

Wij bevestigen uw bestelling per e-mail. Heeft u het bedrag direct overgemaakt? Zodra de betaling vóór 16.00 uur (weekdagen: maandag t/m vrijdag) is ontvangen, wordt uw bestelling dezelfde dag nog voor verzending aangeboden. U ontvangt een e-mail met een bevestiging van de verzending, inclusief een trackingnummer waarmee u de voortgang van uw bestelling kunt volgen.

Wanneer verzenden wij uw pakket?

Betalings- en Verzending Informatie

Bij het plaatsen van uw bestelling heeft u de keuze uit verschillende betaalmethoden, zoals Creditcard, PayPal en iDEAL, die de snelste verwerkingsopties bieden. Als u kiest voor overschrijving, kan de verwerking iets langer duren. Bestellingen waarvoor de betaling vóór 16:00 uur (op werkdagen) bij ons binnenkomt, worden dezelfde dag nog verzonden.

Verzending Brievenbusbestellingen
Bestellingen die door de brievenbus passen, worden van dinsdag tot en met zaterdag bezorgd door PostNL. U ontvangt hierbij geen bevestigingsmail van de verzending.

Verzending Grotere Pakketten
Voor grotere pakketten maakt Magnetenspecialist gebruik van DHL of GLS pakketdiensten. Bij verzending met GLS ontvangt u een e-mail met informatie over de bezorgdatum en het afleverpunt. Tevens krijgt u de mogelijkheid om deze te wijzigen, mits dit voor 23:59 uur op de verzenddag gebeurt. Volg uw pakket eenvoudig met GLS Track & Trace.

Bezorgpogingen door GLS
GLS doet maximaal 3 pogingen om uw pakket te bezorgen. Als na 3 pogingen de levering niet is gelukt, wordt het pakket teruggestuurd naar Magnetenspecialist.nl.

Heeft u vragen over de status van uw bestelling? Neem gerust contact op met onze klantenservice via support@magnetenspecialist.nl. In de meeste gevallen kunt u de status van uw zending ook volgen via de Track & Trace pagina van de gekozen vervoerder.

Ik heb een bestelling geplaatst maar deze is geannuleerd?

De Magnetenspecialist doet zijn best om het online assortiment 24/7 up to date te houden en dat de magneten in onze shop altijd op voorraad zijn. Helaas, in uitzonderlijke gevallen, kan het zijn dat een item dat u bestelde niet meer op voorraad is. In dat geval zal de aankoopprijs van het object, inclusief verzendkosten, aan u worden geretourneerd.

Hoe zijn de prijzen, die op de website worden vermeldt, opgebouwd?

Alle prijzen van de magneten die u kunt bestellen op Magnetenspecialist.nl zijn exclusief BTW. De verzenddatum wordt gebruikt als de aankoopdatum op de factuur, die u in PDF-formaat per e-mail van ons ontvangt. Let op: De prijzen die u op onze website ziet, zijn nu exclusief BTW.

Kan ik mijn bestelling betalen op basis van de factuur?

Ja, het is mogelijk om uw bestelling te betalen op basis van de factuur! U kunt kiezen voor betalen onder rembours of een handmatige overboeking op basis van de factuur. Wanneer u direct online betaalt, worden de magneten vaak al dezelfde dag verzonden nadat wij uw betaling hebben ontvangen. Heeft u wel besteld, maar nog niet betaald? Geen probleem! U kunt eenvoudig uw betaling uitvoeren via de link in de orderbevestiging.

Als u ervoor kiest om het bedrag handmatig over te maken, vindt u onze bankgegevens terug in de e-mailbevestiging. Heeft u specifieke vragen of wilt u overleggen over uitzonderingen? Neem dan contact op met uw persoonlijke accountmanager bij Magnetenspecialist.nl.

Wat zijn de verzendkosten?

Voor elke bestelling met een afleveradres in Nederland wordt € 4,95 aan verzendkosten in rekening gebracht. Bij bestellingen boven de € 100,00 zijn de verzendkosten gratis. Pas bij bestellingen onder de € 5,00 wordt € 3,50 aan administratiekosten in rekening gebracht. Voor leveringen buiten Nederland hanteren wij andere prijzen:

 

Wat zijn de levertijden?

Als de betaling van uw bestelling is ontvangen door de Magnetenspecialist vóór 16.00 uur op weekdagen van maandag t/m vrijdag, zal uw bestelling worden overgedragen aan de pakket bezorger op dezelfde dag. Normaal gesproken hanteren we een levertijd van 1 werkdag.

Wie is aansprakelijk tijdens de verzending van de magneten?

De verzending vindt plaats via logistieke partners GLS, postNL en DHL en is verzekerd, geregistreerd en verpakt op ons risico. Magnetenspecialist behoudt zich het recht voor om zijn scheepvaart-methoden op elk moment te wijzigen en een andere dienst te gebruiken voor de zendingen, ook op het risico van de Magnetenspecialist. U bent pas verantwoordelijk voor uw pakket als u deze eenmaal hebt ontvangen.

Wat is het beleid van de Magnetenspecialist m.b.t. ruilen?

Wanneer u niet tevreden bent met de magneet en/of magneten, dient u ons binnen 14 dagen per e-mail hiervan op de hoogte te stellen. U kunt dit ook doen door het contactformulier in te vullen die u op onze webshop kunt vinden. Let op: onze producten hebben magnetische waarden waar ze bij de post niet op bedacht zijn. U dient de magneten met de originele verpakking of een verpakking van dezelfde kwaliteit terug te zenden, pakketten die door onzorgvuldig inpakken beschadigd zijn nemen wij niet retour.

Kost het geld om magneten terug te sturen of ruilen?

Als u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor uw rekening en wanneer u al een bedrag betaald heeft, zullen wij dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Kan ik een catalogus toegestuurd krijgen?

U kunt onze catalogus hier in PDF formaat downloaden.

Geeft de Magnetenspecialist ook technisch advies over de magneten?

Uw persoonlijke accountmanager van de Magnetenspecialist staat klaar om u te allen tijde advies te geven over de magneten. U kunt contact met ons op over per telefoon of e-mail.